Anahtar Kelimeler SEO İçin Hala Önemli mi?

Anahtar kelimeler, aradığımız ürünü, hizmeti veya içeriği bulmak için arama motorlarına yazdığımız kelimeler veya kelime öbekleridir. Örneğin, ‘Adana’daki muhasebeciler’ ararsanız, Adana’daki muhasebeciler için seçenekler sayfaları sunulacaktır.

Bununla birlikte, anahtar kelimelere güvenenler yalnızca tüketiciler değildir – bir web sitesi olan herhangi bir işletme için çok önemlidirler. Siz de Adana’da bir muhasebeci iseniz, birisi bu anahtar kelimeleri yazarken Google’ın ilk sayfasında görünen şirketin sizin şirketiniz olduğundan emin olmak istersiniz.

Web sitenize hedeflenen trafiği ücretsiz olarak yönlendirme yeteneği sayesinde, doğru anahtar kelimeleri kullanmanın işletmenizi çevrimiçi satış başarısına fırlatacağına kesinlikle şüphe yoktur.

Anahtar kelimeler hala alakalı mı?

On yıl önce, anahtar kelimelerle dolu bir web sitesini doldurmak ve onlar için sıralamaya başlamak için beklemek yaygın bir uygulamadır. O zamanlar, bu teknik gerçekten işe yaradı, ancak anahtar kelimeler şu anda etrafındaki en eski SEO hilelerinden biri ve Google’ın giderek daha sezgisel hale gelmesiyle, birçokları hala önemli olup olmadıklarını merak ediyor.  

Bugünlerde anahtar kelimelerle ilgili birkaç soru var:

  • En iyi uygulama SEO teknikleri sürekli değişmektedir. Aslında Google, yılda 600’ne kadar değişiklik yapıyor, bu yüzden buna ayak uydurmak zor. Kesin olarak bildiğimiz şey, anahtar kelime doldurmanın artık yasak bir teknik olduğu ve bunu yaparsanız web sitenizin cezalandırılacağıdır .
  • Google, çevrimiçi içerik üretirken daha doğal olabilmemiz (ve kesinlikle gerekir) için insan dilini nasıl anlayacağını ve onu nasıl yorumlayacağını öğreniyor.

Google’ın anahtar kelimeleri görüntüleme şekli, 2011 yılında Panda güncellemesiyle birlikte değişmeye başladı. Korkunç ve alakasız içeriğin stratejik olarak yerleştirilmiş bazı anahtar kelimelerle üst sıralarda yer almasının çok kolay olduğunu fark eden Google, web siteleri tarafından üretilen içeriğin kalitesine daha fazla önem vermeye başladı. Panda güncellemesi, zayıf, kısa veya yinelenen içerik barındıran sayfaların görünürlüğünü sınırlayarak (örneğin, aynı anahtar kelimelerin tekrar tekrar tekrarlanması) değerli arama sonuçlarının artmasına yardımcı oldu.

2012’de bir başka güncelleme olan Google Penguin, yüksek kaliteli içerik yayınlayan web sitelerini ödüllendirmeye odaklandı. Ayrıca manipülatif bağlantı şemaları ve anahtar kelime doldurma ile uğraşan web sayfalarını da cezalandırdı.

Belki de Google’ın en etkileyici güncellemelerinden biri RankBrain’in tanıtımı olmuştur Arama algoritmasındaki en güçlü sıralama sinyallerinden biri olarak, arama sonuçlarını işlemek ve sıralamak için makine öğrenimi yapay zekasını kullanır. Anahtar kelimeleri anlamanın yanı sıra, kullanıcıların sonuçlarla etkileşimine bakarak kullanıcı memnuniyetini ölçer. Örneğin, bir web sitesinin hemen çıkma oranı belirli bir anahtar kelime için yüksekse, Google içeriğin çok az değer sunduğunu bilecektir.

Yapay zeka sayesinde, basit optimizasyon hileleriyle Google’ı aldatmak gittikçe zorlaşıyor. Anahtar kelime doldurma da giderek daha fazla hoş karşılanmadığından, bu belki de anahtar kelimelerin son yıllarda biraz olumsuz bir itibar kazanmasının nedenidir.

Tamamen anahtar kelimelere odaklanmanın modası geçmiş bir uygulama olduğuna dair hiçbir şüphe olmasa da bu, bunların tamamen göz ardı edilmesi gerektiği anlamına gelmez. Anahtar kelimeler SEO ile alakalı olmaya devam etmektedir çünkü çevrimiçi kullanıcılar internette belirli içeriği bulmak için anahtar kelime öbeklerini kullanmaya devam etmektedir.

Yine de anahtar kelimeleri kullanmalı mıyım?

Doğru anahtar kelimeleri bulmak ve uygulamak için zaman ve çaba harcamanız gerekip gerekmediği konusunda kafanız karıştıysa, aşağıda bu tekniği SEO’nuzun bir parçası olarak kullanmanın artılarını ve eksilerini bir araya getirdim.

Artıları

Dönüşüm oranlarını artırabilirsiniz 

Harika içerik üretmenin başlangıç ​​noktası, hangi anahtar kelimelerin web sitenize trafik çektiğini anlamaktır. Google Ads çalıştırıyorsanız, bunu Analytics hesabınızda kontrol edebilirsiniz. Hedef kitlenizin neyle ilgilendiğini öğrenerek, bu konular etrafında ilgi çekici içerikler yazabileceksiniz.

Alakalı içerik sadece ziyaretçileri çekmekle kalmayacak, bunu daha büyük hacimlerde yapacak. Dahası, kopyanız onu okuyanlar için anlamlıysa, daha yüksek dönüşümlere yol açma olasılığı çok yüksektir.

Size güncel trendler hakkında değerli bilgiler sağlarlar

Hangi anahtar kelimeleri kullanacağımıza karar verirken, çoğumuz bir anahtar kelime araştırma aracına bağlı kalıyoruz. Bu, kullanılacak en iyi kelime öbeklerini bulmanın harika bir yolu olsa da, Google Trendler , anahtar kelimelerinizi daha fazla kullanmanıza ve içeriğinizi bir sonraki seviyeye taşımanıza yardımcı olabilir.

Anahtar kelimeleri analiz etmek, size mevcut pazarlama eğilimleri ve tüketici davranışları hakkında fikir verecektir. Hedef kitleniz için neyin popüler ve önemli olduğunu takip ederek, bunu içeriğinizin ve anahtar kelimelerinizin rekabetçi kalmasını sağlamak için kullanabilirsiniz.

Anahtar kelimeler SEO için harikadır

Anahtar kelimeleri kullanma şeklimiz değişmiş olsa da, amaçlarının değiştiği anlamına gelmez. Anahtar kelimeler, bir dizi nedenden dolayı SEO için inanılmaz derecede önemli olmaya devam etmektedir:

  • Google’ın web sitenizin neyle ilgili olduğunu belirlemesine yardımcı olurlar
  • İçeriğinizin doğru zamanda doğru kişilere gösterilmesini sağlarlar
  • Web sitenize trafik çekmenin harika bir yoludur
  • Sosyal medya sayfalarınız gibi diğer kanallarda kullanılabilirler. Örneğin Instagram gönderilerinizde kullandığınız hashtag’ler, web sitenizin sıralanmasını istediğiniz anahtar kelimelerle aynı olmalıdır.

Eksileri

Google, anahtar kelime doldurduğunuz için sizi cezalandırabilir

Kendinizi kaptırmak ve anahtar kelimelerinizi içeriğinize yapmanız gerekenden daha fazla dahil etmek kolaydır. Ne yazık ki, arama motorları anahtar kelime doldurma konusunda akıllıdır ve şimdi bunu yapan web sitelerini sıralamada daha da aşağı iterek cezalandıracaktır.

İçeriğinize çok olumlu bakmayan sadece Google değil, eğer ağırlıklı olarak yüksek anahtar kelime yoğunluğunu hedefliyorsanız, içeriğinizin iyi okuyacağı ve hedef kitlenizin ilgisini çekmesi olası değildir. Bloglar ve web sitesi içeriği yazarken, kullanıcı deneyimi daha büyük bir öncelik olmalıdır çünkü doğrudan dönüşüm ve elde tutma oranlarıyla ilgilidir.

Yanlış sonuçlara odaklanırsın

Anahtar kelimelere bu kadar yoğun bir şekilde dahil olmanın bir başka sorunu da, yanlış sonuçlara odaklanabilmenizdir. Anahtar kelimelerin tek amacı sıralamaları iyileştirmektir. Bununla birlikte, sitenize gelen trafiğin kalitesini, insanların içeriğinizi okumak için ne kadar zaman harcadıklarını ve en önemlisi, dönüştürüp dönüştürmediklerini hesaba katmaz.

Web sitenize, sonunda ödeme yapan müşterilere dönüşecek olan 10 kaliteli ziyaretçiyi, 500 tıklama almaktan daha iyidir, ancak hiçbir şey gelmez.

En iyi anahtar kelime uygulamaları

İster anahtar kelimeler konusunda yeni olun, ister onları nasıl kullanacağınızla ilgili bilgileri tazeleyin, aşağıda bunlardan en iyi şekilde yararlanmanızı sağlayacak anahtar kelime en iyi uygulamalarını bulabilirsiniz.

Bir anahtar kelime araştırma aracı kullanın

Google’ın Anahtar Kelime Planlayıcısı , mevcut en popüler seçeneklerden biridir, kullanımı kolaydır, size trendler hakkında fikir verir ve en iyisi, ücretsizdir.

Basitçe ‘vegan yemek kitapları’ gibi bir kelime veya kelime öbeği yazın ve bu, kullanmanın iyi bir terim olup olmadığına karar vermeniz için ihtiyacınız olan tüm bilgileri sağlayacaktır. Genel olarak, bir anahtar kelime ne kadar çok arama alırsa, bunun için rekabet o kadar yüksek olur. Bu, terim için sıralama yapmak için birçok başka web sitesine karşı rekabet edeceğiniz anlamına gelir.

İçeriğinize popüler anahtar kelimeler eklemenin yanı sıra, daha az kullanılan terimlere de bakmaya değer. “15 dakikalık vegan tarifleri” ayda yalnızca 70 arama alıyor ancak rekabet düşük, bu da aslında ondan trafik alma olasılığınızın daha yüksek olduğu anlamına geliyor.

Arama hacmi trendleri işlevini de kullandığınızdan emin olun, çünkü bu, sektörünüzdeki güncel ve alakalı konular hakkında konuştuğunuzdan emin olmanın gerçekten yararlı bir yoludur. 

Uzun kuyruk anahtar kelimeleri kullanın

Uzun kuyruklu anahtar kelimeler ortalama arama teriminizden biraz daha uzundur ve çok daha spesifiktir. Yukarıdaki örneği kullanarak, daha fazla kişi Google’a ‘yemek kitapları’ yazabilir, ancak ’15 dakikalık tarifleri ‘çok daha kaliteli trafik çekecektir. Birisi belirli bir şeyi arıyorsa ve siz onlara tam olarak bu bilgiyi sağlarsanız, sitenizde daha uzun süre kalmaları doğaldır ve bu da SEO için harikadır.

Uzun kuyruklu anahtar kelimelere odaklanmanın bir diğer yararı da, birisi bu kadar özel bir şey aradığında, genellikle satın almaya hazır oldukları anlamına gelir. Örneğin süslü bir elbise partisine gidecekseniz ve fikir üretmeye çalışıyorsanız, muhtemelen ‘süslü elbise fikirleri’ çizgisinde bir şeyler ararsınız. Ancak ‘korsan süslü kostümler’ arıyorsanız, muhtemelen kararınızı verdiniz ve uygun bir kıyafet satın almak istiyorsunuz.

Satışa dönüşme olasılığının çok daha yüksek olmasının yanı sıra, uzun kuyruklu anahtar kelimeler için rekabet daha düşüktür, bu da onların sıralamasının çok daha kolay olduğu anlamına gelir.

Anahtar kelime araştırmanızı yaparken, anahtar kelime öbeklerinin farklı varyasyonlarını denemeniz yeterlidir. Arama terimlerine bakmanın yanı sıra, potansiyel müşterilerin yolculuğunun nasıl görünebileceğini düşünün.

Örneğin Maidenhead’de yaşayan bir muhasebeci olduğunuzu varsayalım. ‘Muhasebeci’ anahtar kelimesi ayda 27.100 arama alır ve bunu Google’a yazarsanız, bunlar size sunulan ilk üç arama sonucudur.

Google Trendler’i kullanın

Anahtar kelime eğilimlerini araştırarak, çevrimiçi kullanıcıların davranışlarını hesaplayabilirsiniz. Örneğin Google Trendler ile , belirli anahtar kelime aramalarındaki ani artışları ve dalgalanmaları tespit edebilirsiniz.

Google Trends’de belirli bir kelime veya kelime öbeğini aradığınızda, size belirli bir süre boyunca o terimle ilgilendiğinizi gösteren bir grafik sunulacaktır.

Sektörünüzle ilgili çeşitli konuların artan ve azalan popülaritesini belirleyerek, bu, yeni anahtar kelimeleri belirlemenize, uzun vadeli içerik hedeflerinizi planlamanıza ve yeni içerik yayınlamak için en uygun zamanın ne zaman olduğunu belirlemenize yardımcı olabilir.

Google Trends’i kullanmanın bir başka harika yolu da ilgili sorgulara bakmaktır. Size anahtar kelime ve içerik fikirleri vermenin yanı sıra, popülerliği artırarak sonuçları filtreleyebilirsiniz, böylece hangi konuların ilgi uyandırdığını bilirsiniz. Bu, çok rekabetçi hale gelmeden önce anahtar kelimeler için sıralamaya başlamanın harika bir yoludur ve aynı zamanda blog yazmanızı ve insanların okumak istediğini bildiğiniz sosyal medyadaki konular hakkında konuşmanızı sağlamanın harika bir yoludur.

Örneğin kişisel bir antrenörseniz, Google Trendler’e ‘yağ kaybı’ yazabilirsiniz. İlgili sorgular bölümünde, içerik pazarlama stratejinizi bir araya getirmek söz konusu olduğunda, hepsi paha biçilmez olan, bu konuyla ilgili büyüyen anahtar kelimeleri görebilirsiniz.  

Anahtar kelime yoğunluğu eskiden olduğu gibi popüler olmasa da, bunları yüksek kaliteli, alakalı ve ilgi çekici içeriğe dahil etmek, yine de kazanç sağlayabilir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

ŞİMDİ ARA