2021’de Müşteriniz İçin Oluşturulacak 8 Temel SEO Raporu

2021'de Müşteriniz İçin Oluşturulacak 8 Temel SEO Raporu

Raporlama her zaman arama motoru optimizasyonunun ayrılmaz bir parçası olmuştur.

Sizin veya müşterilerinizin çevrimiçi pazarlamadan elde ettikleri yatırım getirisini (önceki raporlarla) kolayca ölçebilmenizi ve karşılaştırabilmenizi sağlamak için kaliteli bir SEO raporu gereklidir. İşletmenizin büyüyüp büyümediğini bu şekilde anlarsınız.

Genel olarak, aylık bir rapor almak yeterlidir  – daha sık bir zaman kaybıdır ve daha seyrek olarak sizi yolda tutmaz.

Okulda her dönem aldığınız karne gibi bir SEO raporu düşünün : Bu, öğrendiğiniz (sözde) çeşitli konulardaki performansınızın kısa ve ayrıntılı bir özetidir. Matematikte C + aldığınızda, bu size gelişmek için daha çok çalışmanız gerektiğini gösterdi ve tarihte bir A aldığınızda, bu konuda yetkin olduğunuzdan (şimdilik) emin olabilirsiniz.

Sesli aramanın büyümesi, öne çıkan snippet’lerin dahil edilmesi, sıfır tıklama aramalarının artması ve daha iyi bir UX’in önemi, SEO raporunuzu müşterilerinize nasıl sunmanıza katkıda bulunur.

İçerik ve geri bağlantılar gibi eski SEO ölçümleri hala her zamanki kadar önemlidir, bu nedenle müşterilerinizle rapor verilerini paylaşırken daha yeni, “daha seksi” ses ve sıfır tıklama arama ölçümleri lehine bunları göz ardı etmemelisiniz.

Kaliteli bir SEO raporu hazırlamanın neden çok önemli olduğunu ve ardından 8 basit adımda nasıl yapılacağını öğrenelim.

SEO Raporlaması Neden Önemlidir?

Müşterilerinize SEO çabalarınızın işe yaradığını ve bu nedenle SEO veya dijital pazarlama ajansınıza gönderdikleri zor kazanılan paraya değdiğini göstermek önemlidir .

Ancak tonlarca veriyi kopyalayıp bir e-tabloya yapıştırmak ve müşterinize e-posta ile “İyi şanslar!” Yazan bir notla göndermek istemezsiniz. Muhtemelen alakasız bilgiler ve numaralar eklemekle kalmayacak, aynı zamanda müşteriniz için de yararlı olmayacaktır.

Bir iyi bir SEO raporu size, SEO uzmanı, ilgili verileri itlafların ne anlama geldiğini anlamak için onu analiz eder, müşteriniz (yani bir şekilde onu özetler olduğu bir dengedir değil bir SEO uzmanı) anlayabilir ve sonra harekete geçirici sonraki adımlar sağlar .

Detaylı ve anlaşılması kolay bir rapor hazırlamak, müşterilerinizi uzmanlığınızın ve bilginizin onlara fayda sağladığına inandırmanın tek yoludur.

Anlayışlı SEO raporları oluşturmak, aşağıdakiler için önemlidir:

  • SEO stratejinizin etkinliğini belirleyin
  • Sitenizde iyileştirilmesi gereken alanları belirleyin
  • Web sitenizin ziyaretçilerinin ne aradığını ve sitenizin neresinde sorunlarla karşılaştıklarını anlayın
  • En iyi ve en kötü performans gösteren içeriği bulun, böylece içerik pazarlama stratejinizi buna göre optimize edebilirsiniz.
  • Tüketici ihtiyaçlarındaki eğilimleri tespit edin
  • Dönüşüm oranlarını ölçün
  • Müşterinin yatırım getirisini ölçün

2021 SEO Raporlarınızı 8 Adımda Hazırlayın

Müşterileriniz raporunuzu kolayca anlayabilmelidir, bu nedenle, içinde belirtilen rakamların altında yatan anlamı ortaya çıkarmak için saatler süren kafa karıştırıcı SEO raporları hazırlamayın. SEO raporunuz alakalı, ilgi çekici (evet, ilgi çekici!) Ve anlaşılması kolay olmalıdır. Harika bir SEO raporu hazırlamanın sekiz adımı:

Adım 1: KPI’larınızı Tanımlayın

Anahtar kelime sıralamalarını ve organik trafik raporlarını indirip müşterinize göstermek sizin için cazip gelse de, bu genel SEO planınızı sergilemek için yeterli olmayabilir.

Öncelikle ilk şeyler: Her zaman müşterinizle (veya bu raporları kurum içinde hazırlıyorsanız kendi ekibinizle) hedeflerinin ne olduğunu tartışın, böylece rapora neleri dahil etmeniz gerektiğini bilirsiniz. Temel Performans Göstergelerini (KPI’ler) ve bunları nasıl gerçekleştirmeyi planladığınızı net bir şekilde tanımlamak , raporda sunulan verilerle bu hedeflere nasıl ilerlediğinizi kesin olarak göstermenize yardımcı olacaktır.

Raporunuza eklemeniz gereken birkaç önemli SEO ölçümü şunlardır:

  • Bağlantılar: Bağlantılar yayınlanan 2021 A çalışma için önemli bir sıralama faktör olmaya devam Moz bağlantıları ve sıralamaları arasında güçlü bir ilişki, gerçekten, orada olduğunu gördük. Geri bağlantı profillerinize, özellikle de “Google’ın daha yüksek düzeyde güven sağlayabilen hassas YMYL anahtar kelimeleri aradıklarında Google’ın tercih ettiği web sitelerine” odaklanan Mart 2019 Temel Güncellemesi göz önüne alındığında, çok dikkat etmeniz gerekir .
  • Site Sıralaması: Bir sitenin aldığı organik trafik, SERP’lerdeki konumuyla doğru orantılıdır. 2019’da Google’daki ilk beş organik sonuç , tüm tıklamaların %67,60’ını aldı ve yalnızca ilk konum %31,7’sini aldı . Ayrıca, Google’da tek bir sıra yukarı çıkmak, göreli TO’yu %30,8 oranında artırır . Bu, organik sıralamaları izlemenin her zamanki kadar önemli olduğu anlamına gelir. Organik sıralamaları takip etmeli ve sitenin sıralamada kaç pozisyon yukarı veya aşağı gittiğini açıkça belirtmelisiniz.
  • Organik Arama Trafiği: Organik trafiği  – açılış sayfasına ve konuma göre  – izlemek, SEO stratejinizin etkisini ölçmenin en iyi yoludur . Bu, en yüksek organik trafiği alan sayfaları belirlemenize ve hala iyileştirilmesi gereken sayfaları belirlemenize yardımcı olacaktır. Dönüşümlerinizi artırmak için CTA’nızı trafiği en yüksek sayfalara yerleştirebilirsiniz.
  • Organik Dönüşüm Oranı: Siteniz her ay binlerce ziyaretçiyi çekiyor olabilir, ancak dönüşüm sağlamazsa, tüm SEO çabalarınız boşa gider. Dolayısıyla, açıkça raporlarınızı trafik hem de belirtmelidir ve dönüşümler . “Dönüşüm” ün “satış” ile eşdeğer olmadığına dikkat etmek önemlidir. Örneğin, bir formu dolduran bir ziyaretçi bir dönüşüm olarak izlenebilir, ancak bu mutlaka bir satışa katkıda bulunmaz.
  • Gelen Pazarlama Yatırım Getirisi: Gelen pazarlama ROI’nizi hesaplamak , gelir açısından aylık ve yıllık performansınızı değerlendirmenize yardımcı olur. Ayrıca, önümüzdeki günlerde ve aylarda hangi SEO stratejisinin daha fazla yatırım gerektirdiğini ve hangi görevlerin yalnızca bütçeyi boşa harcadığını belirlemenize yardımcı olacaktır.
  • Müşteri Yaşam Boyu Değeri: Bu KPI, bir müşterinin bir işletme için ne kadar değerli olduğunu belirlemenize yardımcı olacaktır.
  • Satış Geliri: Müşteriler kesinlikle her çeyrekte elde edebilecekleri satış miktarını bilmek isterler. Satış gelirini takip ederek SEO kampanyalarınızın etkinliğini gösterebilirsiniz.
  • Olası Satış Başına Maliyet: Bu, SEO çabalarınızın müşteriye bir müşteri adayı oluşturmak için ne kadara mal olduğunu söyleyecektir. Olası satış başına PPC maliyetiyle yapılan bir karşılaştırma, bir kanalın diğerine üstünlüğünü açıkça belirleyecektir.
  • Sayfa ve Etki Alanı Yetkilisi: PA ve DA, belirli bir sayfanın / etki alanının arama motorlarında sıralama yeteneğini belirlemenize yardımcı olur. Bu ölçümü takip etmek ve en yakın rakibinizle karşılaştırmak, müşterileriniz için en iyi sonuçları elde etmek için gereken çaba miktarını belirlemenize yardımcı olacaktır.

Tüm bu KPI’leri göz önünde bulundurarak, ikinci adıma geçelim  – site sağlık raporları hazırlamak.

Adım 2: Bir Site Sağlık Raporu Hazırlayın

Bir web sitesinin genel sağlığının SEO üzerinde büyük bir etkisi vardır.

Çok doktorunuz yıllık fiziksel check-up her yıl değerlendirir fiziksel sağlık metrikleri gibi  – tansiyon, kalp, akciğerler, nöroloji, göz, kulak  – Gördüğünüz böylece bir web sitesinin sağlığı başka adımlar atılırsa önce değerlendirilmelidir gerekenleri ile çalışıyorsun. Sayfa yükleme süresi, bozuk bağlantılar, hemen çıkma oranı ve oturum süresi, site sıralamalarını etkileyen ölçümlerden bazılarıdır.

Site sağlık raporunuza eklemeniz gereken en önemli metrikler şunlardır:

  • Dizine alınmış sayfalar
  • Site hızı
  • AMP öğeleri
  • Şema işaretlemesi
  • Sunucu yanıt süresi
  • Tarama hataları
  • Bozuk bağlantılar
  • Eksik veya yinelenen meta etiketler
  • Her gün taranan sayfa
  • Kötü yönlendirmeler
  • Sayfaları indirmek için harcanan zaman
  • Güvenlik sorunları
  • Etki alanı yetkisi ve sayfa yetkisi
  • URL Yapısı

Web sitenizin sağlığını Ubersuggest, Woorank ve SEO Site Checkup gibi araçlarla kontrol edebilirsiniz.

Ubersuggest site hızı, bozuk bağlantılar, yönlendirmeler, engellenen sayfalar, güvenlik sorunları, düşük kelime sayısı vb. Gibi çeşitli sorunları takip edecek ve size sağlık kontrolünün bir özetini verecektir.

site hızı, bozuk bağlantılar
site hızı, bozuk bağlantılar

Ayrıca belirli bir sorunun SEO’nuz üzerinde ne kadar etkisi olduğunu gösterir ve bu sorunların nasıl çözüleceğine dair öneriler sunar.

sorunların nasıl çözüleceğine dair öneriler sunar.
sorunların nasıl çözüleceğine dair öneriler sunar.

Woorank , site tarama aracı ile sayfa içi sorunlar, HTTP durumu, indeksleme, dönüş etiketi hataları ve standartlaştırma endişeleri gibi SEO’nuzu etkileyebilecek sorunları bulmanıza yardımcı olabilir.

Woorank kullanmanın iki önemli avantajı şunlardır:

  • Arama motorlarının içeriğinizi tarayabilmesini ve anlayabilmesini sağlar.
  • Teknik SEO rapor verilerini PDF biçiminde dışa aktarmanıza olanak tanır. Bu PDF’yi müşterilerinizle paylaşabilir (ayrı bir geliştirici ekipleri varsa) veya raporu kendiniz indirebilir ve etkili site optimizasyonu için değişiklikleri uygulayabilirsiniz.

SEO Site Checkup  site haritası, robots.txt , site hızı, güvenlik, mobil kullanılabilirlik, yönlendirmeler ve diğer sorunları kontrol eder.

Tek yapmanız gereken sitenizin URL’sini girmek ve tam bir SEO raporu döndürmek. Aşağıdaki resimlerde görebileceğiniz gibi, bu araç yapılan HTTP isteklerinin sayısını, sayfa yükleme süresini ve URL yapısındaki sorunları gösterir.

site hızı, güvenlik
site hızı, güvenlik
Meta Ayarları
Meta Ayarları

Ek olarak, AMP (Accelerated Mobile Pages) öğelerini de izleyebilirsiniz. AMP, mobil kullanıcılar için site yüklemeyi hızlandırmaya yardımcı olur. Ancak, AMP olmayan meslektaşları kadar sayfa içi öğe sunmadığından AMP test aracını kullanarak AMP sayfalarınızın geçerliliğini test etmek önemlidir.

Sonunda, müşteriniz için tespit edilen sorunları düzeltmek için atması gereken sonraki adımların bir özetini ekleyin.

Adım 3: Bir Organik Trafik ve Katılım Raporu Hazırlayın

Bir organik trafik ve katılım raporu hazırlarken, siz çalışmaya başlamadan önce sitenin nasıl performans gösterdiğini ve şimdiye kadar hangi ilerlemenin kaydedildiğini belirtin. Bu, belirli bir dönemde yapılan iyileştirmeleri vurgulamanıza yardımcı olacaktır.

Organik trafiğinize ve katılım raporunuza eklemeniz gereken birkaç ölçüm:

  • Organik kanal raporu (Google, Bing ve Yahoo)
  • Sayfa görüntülemeleri
  • Oturum başına sayfa sayısı
  • Sayfada geçirilen süre ve ortalama oturum süresi
  • Organik TO
  • Konuma ve cihaza göre organik ziyaretler
  • Çıkma Oranı
  • Kaydırma derinliği
  • Yeni ve geri dönen ziyaretçiler
  • Çıkış oranı ve en iyi çıkış sayfaları
  • Geri dönen kullanıcıların sıklığı
  • Yeni aboneler
  • Paylaşım / yorum sayısı
  • Hedef dönüşümü ve olay izleme

SEMrush, Hubspot, Ahrefs, Google Search Console, Hotjar ve Crazy Egg gibi araçları kullanarak yukarıda belirtilen ölçümleri kontrol edebilirsiniz.

SEMrush , organik arama trafiğiniz için yeni kullanıcı sayısını, tıklama oranını, yeni oturumları, sayfaları / oturumu, hemen çıkma oranını, sıralamaları ve diğer bazı ölçümleri izlemenize olanak tanır.

Ahrefs, küresel organik trafiği izler. Ayrıca, gelen trafiği konuma göre filtrelemenize olanak tanır, böylece hedef kitlenizin çoğunun nereden geldiğini görebilirsiniz. Bu, yere özgü kampanyalar oluşturmanıza ve organik trafiği daha da artırmanıza izin verdiği için faydalıdır.

Google Arama Konsolu , “markalı” ifadelere karşı “genel” ifadelerden gelen arama trafiğinin payını izlemenize olanak tanır. İyi yürütülen bir SEO kampanyası, markasız arama terimlerinden daha fazla trafiğe sahiptir. 

Crazy Egg , ziyaretçilerinizin nereye tıkladıklarını, sayfanın hangi bölümlerini görüntülediklerini ve web sitenizdeki gerçek zamanlı ziyaretçi katılımlarını görüntülemenizi sağlayan kullanıcı kayıtlarını izler.

Adım 4: Bir Organik Dönüşüm Raporu Hazırlayın

Bir organik dönüşüm raporu hazırlarken, müşterinize sitelerinin daha önce nasıl performans gösterdiğini ve mevcut durumun ne olduğunu anlatmak istersiniz. Bu, aydan aya veya herhangi bir zaman diliminde organik dönüşümlerdeki gelişmeleri vurgulamanıza yardımcı olacaktır.

Organik dönüşüm raporunuza eklemeniz gereken birkaç ölçüm:

  • Organik satışlar
  • Form doldurma ve arama sayısı
  • Yeni ziyaretçi dönüşüm oranı
  • Geri dönen ziyaretçi dönüşüm oranı
  • Alışveriş sepetini terk etme oranı
  • Dönüşüm başına maliyet
  • En yüksek / en düşük dönüşüm sağlayan açılış sayfaları
  • Cihaza ve yere göre dönüştürme
  • Müşteri yaşam boyu değeri

Google Analytics ile özel bir rapor oluşturarak organik dönüşüm oranlarını izleyebilirsiniz . Özel bir rapor hazırlamak için şu adımları izleyin:

  • Google Analytics hesabınıza giriş yapın
  • Listeden rapor hazırlamak istediğiniz web sitesini seçin
  • Tıklayın özelleştirme sekmesi (sol panelde)
  • + Yeni Özel Rapor’u tıklayın
  • Metrik Grupları  alanında izlemek istediğiniz ilgili ölçümleri (hedef dönüşüm oranı, oturumlar, hedef tamamlamalar, organik aramalar) ekleyin.
  • Raporu kaydedin

Şimdi yeni raporunuza yönlendirileceksiniz. Müşteriniz için bu ölçümlerin performansını iyileştirmek için atılması gereken sonraki adımların bir özetini her zaman ekleyin.

Backlink analizi raporunu hazırlarken, sitenin kaç tane backlink olduğunu ve sitenin yakın zamanda kaç tane link aldığını belirtin. Bu, bağlantı edinme stratejinizin etkinliğini vurgulamanıza yardımcı olacaktır.

Backlink analizi raporunuza eklemeniz gereken birkaç şey şunlardır:

  • Bağlantı dağıtım oranı
  • Dofollow ve Nofollow bağlantıları
  • Tam eşlemeli bağlantı metninin yüzdesi
  • Son 30 günde elde edilen bağlantıların sayısı
  • Geri bağlantının yönlendiren alanlara oranı
  • Etki alanı ve sayfa yetkisi
  • Markalı ve markasız bağlantı metni
  • Alanların spam puanı
  • Alıntı akışı
  • Güven akışı

Backlink denetimi gerçekleştirmek için Moz, CognitiveSEO ve Majestic gibi araçları kullanabilirsiniz.

Moz , web sitenize bağlanan etki alanlarını keşfetmenize, etki alanı otoritesini, bağlantı metnini, geri bağlantıların spam puanını ve daha fazlasını kontrol etmenizi sağlar. Gelen bağlantıların kalitesini analiz etmek, sitenizde ceza olasılığını artırabilecek düşük kaliteli geri bağlantıların sayısını bulmanıza yardımcı olur. Benim kullandığım ise Backlink Chechker

Majestic  , toplam geri bağlantı sayısını, yönlendiren etki alanlarını, yönlendiren IP’leri ve alt ağları izlemenize yardımcı olur. Ayrıca güven akışı, alıntı akışı, bağlantı yoğunluğu ve en iyi bağlantı metinlerini görüntüler.

Monitor Backlinks , C-Class IP’leri kolayca belirlemenize yardımcı olabilir. Bir web sitesindeki bir bağlantının diğer web siteleriyle bir IP adresini paylaşıp paylaşmadığını belirlemek için toplam C sınıfı IP sayısını kontrol etmek önemlidir. Cevap evet ise, sitenizin PageRank’ine zarar verebilir.

Tüm önemli bulgular, müşterinize yönelik raporda, atılması gereken sonraki adımların ayrı bir bölümü ile birlikte bir özet olarak dahil edilmelidir.

Adım 6: Bir Sıralama Raporu Hazırlayın

Bir sıralama raporu hazırlarken, müşterinizin web sitesinin kaç anahtar kelime için sıralandığını ve bu anahtar kelimelerin etkileşim açısından nasıl performans gösterdiğini belirtin. Son çeyrekte eklediğiniz veya kaldırdığınız tüm yeni anahtar kelimeleri vurgulayın.

Google, Bing, Google Mobile ve Google Local için sıralama raporları sağlayan Agency Analytics gibi bir araçla sıralama raporu oluşturabilirsiniz . İzlenecek ölçümleri, konumları ve anahtar kelimeleri seçebilirsiniz ve Agency Analytics, ayrıntılı bir anahtar kelime sıralama raporu döndürecektir (en iyi bölüm, sıralamayı günlük olarak raporlamasıdır.

Ayrıca, anahtar kelimeleri posta kodu, şehir, eyalet ve ülke düzeyinde izlemenizi sağlar. Bu, insanların web sitenizi aramak için hangi terimleri ve hangi konumdan kullandıklarını ortaya çıkardığı için yararlıdır. Rapor, anahtar kelime konumlarını, trendleri ve arama hacimlerini içerir. Bu, müşterilerinize en iyi performans gösteren anahtar kelimeleri göstermenize olanak tanır.

Agency Analytics ile sıralama raporu oluştururken, ajansınızın logosunu ekleyebilir, renk şemanızı seçebilir ve hatta müşterileriniz için özel bir URL oluşturabilirsiniz.

Adım 7: Öne Çıkan Parçacıklar / Sesli Arama Raporu Hazırlayın

Bu, tüm aramaların %50’sinin  sesli arama olacağı yıl . Bu nedenle, bir sesli arama raporu hazırlamak çok önemlidir.

Bir sesli arama raporu hazırlarken, müşterinin öne çıkan snippet’ler için sıralamaya başladığı anahtar kelimeleri vurgulayın, çünkü bu sesli SEO’ya yardımcı olacaktır .

SEMrush , web sitenizin halihazırda kaç tane öne çıkan snippet’e sahip olduğunu ve kaç yeni fırsat olduğunu kontrol etmenizi sağlar. Zaten Seçme sekmesi gösterileri siteniz zaten bir özellikli pasajı olarak için sıralama olduğunu anahtar kelimeler ve “Tahmini kazanılan trafik “metriği, web sitenizin öne çıkan snippet’leri kullanarak ne kadar trafik oluşturduğunu gösterir.

Ayrıca, (kampanyanıza eklediğiniz) hedef anahtar kelimelerinizden kaç tanesinin öne çıkan snippet’ler içerdiğini gösterir. Varsayılan olarak sekme, alanınız ile şu anda snippet’te gösterilen URL arasındaki organik konumlar arasındaki farka göre sıralanır.

Bu, en yakın olduğunuz ve SERP’lerin tepesine çıkma şansınızın yüksek olduğu öne çıkan snippet’leri görüntülemenizi sağlar.

Kayıp sekme gösterileri web sitesi ilk seti tarihte öne çıkan bir ön bilgide ama şimdi başka bir etki tarafından ele geçirilmiş olan anahtar kelimeler. Öne çıkan snippet olarak tekrar sıralamaya başlamak için bu içerik parçalarını yeniden optimize edebilirsiniz.

Google Arama Konsolu henüz sesli aramalar için herhangi bir rapor sağlamasa da, yine de sesli sorguları tanımlayabilirsiniz : daha uzun olan ve konuşma tonuna sahip sorgular, uygun bir soru biçimindedir. Örneğin, bir kullanıcı yazarken “öne çıkan snippet” gibi bir sorgu kullanabilir, ancak bir sesli arama yaparken kullanıcı “öne çıkan snippet nedir?” Diyebilir.

Öne çıkan snippet raporunuza, sitedeki kaç sayfanın yanlış şemaya sahip olduğu gibi şema biçimlendirme ayrıntılarını ekleyin.

Öne çıkan snippet’e girmek yalnızca SERP’lerde görünürlüğü artırmakla kalmaz, aynı zamanda tıklama oranlarının iyileştirilmesine de yardımcı olabilir.

Şema biçimlendirme raporunu Google Arama Konsolunuzda oluşturabilirsiniz . Şema biçimlendirme raporunu bulmak için Arama Görünümü> Yapılandırılmış Veriler’i tıklayın . Bu, sitenizin şemasındaki hataları tanımlamanıza ve düzeltmenize olanak tanır.

Öne çıkan snippet’ler olarak sıralanan anahtar kelimelerin sayısını (sıralamadaki farkı izleyin), sıralanmaya yeni başlayan yeni anahtar kelimelerin sayısını, oluşturabildikleri trafik miktarını ve dönüşümler üzerindeki etkisini vurgulayın. Ayrıca, SERP’lerde daha yüksek sayfa sıralaması nedeniyle elde etmiş olabileceğiniz yeni bağlantılardan öne çıkan bir snippet olarak bahsedebilirsiniz.

Adım 8: Site İçeriği Raporu Hazırlayın

İçerik stratejiniz ne kadar harika olursa olsun , her zaman iyileştirme için yer vardır. Bir site içeriği raporu, hangi içeriğin hedef kitlenizde en çok yankı uyandırdığını belirlemenize yardımcı olur.

Site içeriği raporunu hazırlarken, en iyi ve en kötü performans gösteren içeriği ve ayrıca web sitesindeki içeriğin performansını artırmak için ne yaptığınızı vurgulayın.

Site içeriği raporunuza eklemeniz gereken birkaç şey aşağıda belirtilmiştir:

  • Erişim
  • Yeni ziyaretler
  • Gelen bağlantılar
  • Sosyal paylaşımlar
  • Yorumlar (değiştir | kaynağı değiştir)
  • Tekrar eden müşterilerin yüzdesi
  • Kayıp oranı
  • Dönüşüm oranı
  • Ortalama okuma derinliği

Yukarıda belirtilen ölçümleri izlemek için Google Analytics ve Buzzsumo gibi araçları kullanabilirsiniz.

Google Analytics, yeni ve geri gelen ziyaretçileri, sitede geçirilen ortalama süreyi, dönüşüm oranını, hemen çıkma oranını ve diğer içerik ölçümlerini izler.

Buzzsumo ile Facebook, LinkedIn ve Twitter dahil olmak üzere hangi sosyal medya kanallarında en çok hangi içeriğin paylaşıldığını görebilirsiniz.

Site raporunuzdaki EAT (uzmanlık, yetki, güven) ayrıntılarını analiz edin . Daha yüksek EAT puanlarına sahip içerik , SERP’lerde daha yüksek sıralama şansına sahiptir, çünkü Google onları kendi alanlarında uzman olarak kabul eder. İçeriği oluşturan yazarın uzmanlığını, web sayfasının yetkisini ve etki alanının genel güvenini kontrol ettiğinizden emin olun.

Unutmayın, kaliteli bir SEO raporu, SEO çabalarınızın etkinliğini belirlemenize yardımcı olacaktır. İlk olarak, müşterilerinizle raporda görmek istediklerini tartışın ve ardından rapordaki metrikleri anlamalarını sağlamak için her biri için kısa ve öz bir dil kullanarak kısa bir tanıtım ekleyin. Mutlu SEO raporları 2021