2021 İçin Etkili Bir SEO Stratejisi Nasıl Oluşturulur

SEO Stratejisi

2020 yılı bize bir şeyi öğrettiyse, işletmenizin çevrimiçi görünürlüğü ve marka bilinirliği çok önemlidir. COVID-19 salgını insanları normalden daha fazla içeride tuttu ve bu da işletmelere çevrimiçi olarak garantili bir izleyici sağlıyor. İşletmeniz etkili bir SEO pazarlama stratejisi uyguladıysa , pandemi sırasında ürünlerinizi veya hizmetlerinizi çevrimiçi olarak arayanların işletmenizi bulma olasılığı çok daha yüksektir.

Salgın bir yana, eğilim, özellikle mobil cihazlarda, her zamankinden daha fazla insanın çevrimiçi olarak ürün ve hizmet aradığını gösteriyordu. İşletmenizin arama motoru sonuç sayfalarının (SERP’ler) en üstünde veya yakınında göründüğünden, daha fazla organik trafik çektiğinden ve yatırım getirinizi artırmak için geliri artırdığından emin olmak istiyorsanız, sağlam, çok yönlü bir SEO stratejisine sahip olmanız gerekir.

Bir SEO stratejisi, büyük resme odaklanan geniş bir plandır ve daha iyi görünürlük ve sonuçta geliri artıracak daha fazla trafik hedeflerinize ulaşmak için hepsi birlikte çalışan çeşitli yönlerden ve görevlerden oluşur.  Yeni yılın başlangıcı, mevcut SEO stratejinizi değerlendirmek, çevrimiçi pazarlama hedeflerinizi değerlendirmek ve SEO stratejinizin bu hedefleri ne kadar iyi karşıladığını belirlemek için harika bir zamandır. SEO stratejinizin hedeflerinizi karşılamadığını veya sonuçlardan memnun olmadığınızı fark ederseniz, 2021 için SEO stratejinizi yeniden çalışabilirsiniz.

2021 SEO stratejinizi oluştururken, hedeflerinize ulaşmak için bütçenizi, hedeflerinizi ve zaman diliminizi göz önünde bulundurduğunuzdan emin olun. İşletmenizde SEO kampanyanızı etkili bir şekilde uygulamak ve yönetmek için kaynaklara sahip değilseniz, feridkaplan.com.tr gibi bir dijital pazarlama ajansı ile çalışabilirsiniz . SEO uzmanlarımız, pazarlama hedeflerinize ulaşmak için bir SEO stratejisi oluşturacak ve uygulayacak ve sonuçları sürekli olarak izleyip izleyeceğiz.

Aşağıdaki ipuçları, 2021 için etkili bir SEO stratejisi oluşturmanıza yardımcı olacaktır.

SEO Performansınızı Değerlendirin

2021 için SEO stratejinizi geliştirmeden önce yapmanız gereken ilk şey, mevcut SEO stratejinizi ve nasıl performans gösterdiğini değerlendirmektir. Web sitenizin organik görünürlüğünü, anahtar kelime sıralamanızı ve markalı ve markasız trafik ayrımını değerlendirmelisiniz. Bu verileri size gösterebilecek SEMrush Organik Araştırma Aracı da dahil olmak üzere birçok araç mevcuttur .

Bu araç ile organik trafiğinizin ve anahtar kelime sıralamanızın zaman içindeki performansını görebilirsiniz. Eğilimleri kolayca fark edebilecek ve bu ölçümlerin her birinin performansı hakkında genel bir fikir edinebileceksiniz. Markalı ve markasız trafik ayrımı, hedef kitlenizin markanızı arayan bir kısmıyla daha fazla bağlantı kurma fırsatları olup olmadığını size gösterecektir.

Bu ölçümlerin yanı sıra dönüşüm oranlarınız ve geliriniz de dahil olmak üzere Google Analytics’ten alınan verileri dikkate almak, web sitenizin SEO açısından nasıl performans gösterdiğine dair genel bir fikir verecektir. Bu ayrıca, yeni SEO stratejinizi etkileyebilecek zayıflık alanlarını kolayca tanımanıza yardımcı olacaktır.

Serp
Serp

Rakiplerinizin SEO Analizi Yapın

Mevcut SEO performansınızı analiz ettikten sonra, rakiplerinizin SEO stratejilerini analiz etmelisiniz. Bu size, onlar için neyin işe yarayıp neyin yaramadığı ve avantaj elde etmek için nereden yararlanabileceğiniz konusunda bir fikir verecektir.

Hizmet alanınızdaki rakipler ve ana anahtar kelimeleriniz için SERP’lerde sürekli olarak yüksek görünen rakipler dahil olmak üzere ana rakiplerinizin bir listesini yaparak başlayın. Yukarıda bahsedilen SEMrush aracı ve SpyFu dahil olmak üzere rakipleriniz hakkında size bu bilgileri sağlayabilecek birkaç araç vardır.

Rakiplerinizin SEO’sunu analiz ederken, hangi sayfalarının en çok trafiği aldığını, anahtar kelimelerinin ne kadar iyi sıralandığını ve bağlantı profillerini araştırın. Hangi sayfaların en iyi sıralandığını bilmek, sıralamanızı artırmak için web sitenize ne tür içerik eklemeniz gerektiğini belirlemenize yardımcı olabilir. En iyi performans gösteren sayfalarının bloglar, ürün sayfaları veya diğerleri olup olmadığına dikkat edin. Anahtar kelime sıralamalarını analiz etmek, rakiplerinizin sizin olmadığınız anahtar kelimeler için sıralama yapıp yapmadığını görmenize yardımcı olacaktır. Bu, anahtar kelime sıralamanızı iyileştirme fırsatlarını belirlemenize yardımcı olacaktır.

Rakiplerin web sitelerinin bağlantı profilini analiz etmek, geri bağlantılarının nereden geldiğini anlamanıza ve web siteleri ile alanınız arasındaki bağlantı boşluğunu belirlemenize yardımcı olacaktır. Bu, sağlam bir geri bağlantı profili oluşturmak için kendi bağlantı kurma stratejinizi oluşturmanıza yardımcı olabilir.

Çevrimiçi Pazarlama Hedeflerinizi Belirleyin

Bir sonraki adım, SEO stratejinizle gerçekleştirmek istediğiniz hedefleri ve bu hedeflere yönelik ilerlemenizi ölçen temel performans göstergelerini (KPI’ler) belirlemektir. Özel hedeflerinizi ifade etmek, bu hedefleri hedeflemek ve başarıyı ölçmek için SEO stratejinizin oluşturulmasına rehberlik edecektir. Örneğin, ana hedefiniz 2021’de geliri belirli bir miktar artırmaksa, web sitenize gelen organik trafik bu hedefin başarısının bir KPI’si olabilir. Bu nedenle, SEO stratejinizin bir parçası organik trafiği artırmak olacaktır.

Ana Anahtar Kelimeleri Ve Konuları Tanımlayın

Dijital pazarlama hedefleriniz tanımlandıktan sonra, ana anahtar kelimelerinizi belirlemek için bazı anahtar kelime araştırmaları yapmanın zamanı gelmiştir. Daha sonra sütun sayfaları olarak adlandırılan sayfaları oluşturarak birincil anahtar kelimelerinizi hedefleyebilirsiniz.

Sütun sayfası, bir ana konuyu veya fikri hedefler ve ana sütun sayfasının bir konu alt kümesine dayanan sayfalar olan konu kümeleri tarafından desteklenir. Örneğin, bir felaket restorasyon şirketinin “felaket restorasyonunu” hedefleyen bir sütun sayfası olabilir. “Afet restorasyonu” ndan kaynaklanan konu kümeleri, her birinin kendi sayfası olan farklı afet restorasyon hizmetlerini (su hasarı restorasyonu, yangın hasarı restorasyonu vb.) İçerir.

Konu kümelerinin ötesinde, her konu kümesini desteklemek için ikincil kümeler oluşturabilirsiniz. Aynı örneği kullanırsak, “su hasarı restorasyonu” nu hedefleyen bir konu kümesi sayfası, “bodrum taşmasını” ve “kanalizasyon temizliğini” hedefleyen ikincil küme sayfalarına yol açabilir.

Bu strateji ile, sayfalarınızın birincil anahtar kelimelerinizle ilgili tüm konular için iyi sıralanmasına odaklanabilirsiniz. Bu, tek anahtar kelimeler için sıralamaya odaklanmaktan daha etkilidir. Sütun sayfalarınız, konu kümeleriniz ve ikincil kümeleriniz için birincil anahtar kelimelerinizi belirleyerek, daha odaklı bir içerik ve anahtar kelime stratejisi oluşturabilirsiniz.

Alakalı Uzun Kuyruklu Anahtar Kelimeleri Belirleyin

Küme içeriği stratejinizi geliştirirken, belirli bir sütundan kaynaklanan kaç küme oluşturabileceğiniz konusunda gerçekten bir sınır yoktur. Ne kadar çok küme konusu ortaya çıkarsa, web sitenize o kadar fazla derinlik katabilirsiniz. Bazı durumlarda, ana sütunun kapsamı, kaç tane küme konusu bulabileceğinizi belirleyecektir.

Küme konu sayfalarınız ana konunun belirli bir yönüne odaklanmalı ve alakalı uzun kuyruklu anahtar kelimelere odaklanmalıdır. Uzun kuyruklu anahtar kelimeler ana anahtar kelimelerden daha belirgindir ve üç veya daha fazla kelimeden oluşur. Bu anahtar kelime öbekleri, genellikle uzandıkları ana anahtar kelimelerden daha düşük arama hacimlerine sahiptir.

Öyleyse neden uzun kuyruklu anahtar kelimeler önemlidir? İlk olarak, alakalı uzun kuyruklu anahtar kelimeleri belirlemek, ilgi uyandıran daha derin konuları belirlemenize yardımcı olacaktır. Önceki örneğimize dönecek olursak, bir afet restorasyon hizmet sağlayıcısı , “su hasarı” konu kümesi altında uzun kuyruklu bir anahtar kelime olarak “bodrum taşkını nasıl meydana gelir” ifadesini tanımlarsa, bodrumun nedenleri hakkında bir blog oluşturup yayınlayarak bundan faydalanabilirler. su baskını.

Uzun kuyruklu anahtar kelimelerin önemli olmasının ikinci nedeni, insanların sesli aramada uzun kuyruklu anahtar kelime öbekleri kullanmasıdır. Birinin sesli arama sorgusunda “bodrum su baskını” ndan ziyade “bodrum taşması nasıl meydana gelir” demesi daha olasıdır. Bu nedenle, bu uzun kuyruklu anahtar kelimeleri içeriğinize dahil etmek, web sitenizi sesli arama sorguları için daha iyi optimize eder.

Uzun kuyruklu anahtar kelimelere odaklanan küme içeriği oluştururken hatırlanması gereken son şey, her bir uzun kuyruklu anahtar kelimeyi hedeflemeye odaklanan ayrı bir içerik parçası oluşturduğunuzdan ve geçiş olmadığından emin olmaktır.

Web Sitenizin Mevcut İçeriğini Denetleyin

Artık içeriğinizi, anahtar kelimenizi ve konu kümesi stratejinizi geliştirdiğinize göre, yeni içerik eklemeden önce sayfanızdaki mevcut içeriği denetlemeye zaman ayırmalısınız. Mevcut içeriğinizin denetimi, iyileştirilebilecek içeriği ve yeni tanımlanmış konu kümelerinizle çalışan içeriği belirlemenize yardımcı olacaktır.

Ne zaman içerik denetimi , sen daha iyi hedef ilgili anahtar kelimelere güncellemeye içerik ve silmek için içerik olduğu gibi tutmaya içeriğine mevcut içeriği kategorize edilmelidir. Yinelenen, çok hafif veya kötü sıralama içeren içeriği silmelisiniz.

Yeni içerik oluşturmadan önce web sitenizdeki mevcut içeriği denetlemek size çok fazla iş kazandırabilir. Çoğu durumda, anahtar kelimelerinizi daha iyi hedeflemek için mevcut içeriği güncellemek, web sitenizi yeni oluşturulan içeriği eklemekten daha hızlı etkiler. Mevcut içeriği iyileştirme fırsatlarını belirlemek, içerik oluşturma planınızı yönlendirmeye yardımcı olacaktır.

Sütun Sayfaları Ve Konu Kümeleri Için İçerik Oluşturun

Sütun sayfalarınızın, küme sayfalarınızın ve ikincil küme sayfalarınızın haritasını çıkardığınıza göre, artık içeriği oluşturmaya başlamanın zamanı geldi. Web sayfalarınızın içeriği, web sitenizin genel performansı için çok önemlidir. Hedef kitlenizin değerli bulacağı kaliteli, bilgilendirici içerik oluşturduğunuzdan emin olmalısınız. Konu kümelerinizi ve uzun kuyruklu anahtar kelimelerinizi belirlemek için önceki adımlarda yaptığınız araştırma, web siteniz için ne tür içeriğin değerli olacağı konusunda size fikir verecektir.

İçeriğinizi oluştururken aklınızda bulundurmanız gereken en önemli şey kullanıcının amacıdır. Hedeflenen uzun kuyruklu anahtar kelimelerinizi arayan birinin sorgusuyla ne bulmayı bekleyeceğini anlamanız gerekir, böylece bu beklentileri karşılayan içerik oluşturabilirsiniz. 

Sayfa İçi SEO’yu Düzeltin

Web sayfalarınız için içerik oluşturduktan sonra, tek tek sayfaların uygun şekilde optimize edildiğinden emin olmanız gerekir. Bu, başlık etiketlerini, meta açıklamaları, başlık etiketlerini (H1, H2 ve H3) ve içeriğin kendisini hedeflenen anahtar kelimelerinizle optimize etmeyi içerir. Ayrıca, web sitenizdeki tüm dahili bağlantıların çalıştığından ve bozuk bağlantıları düzelttiğinden emin olmalısınız.

Bu sayfa içi SEO öğelerinin etkinliğini SEMrush On Page SEO Tracker gibi araçlarla değerlendirebilirsiniz ve WordPress gibi CMS sistemleri de sayfa içi SEO’yu geliştirmek için öneriler sunacaktır.

Teknik SEO Hatalarını Düzeltin

Yavaş yükleme hızları ve bozuk dahili bağlantılar gibi teknik SEO sorunları sıralamanızı etkileyebilir. Web sitenizi teknik SEO sorunları için düzenli olarak denetlemek ve bulduğunuz ana sorunları düzeltmek önemlidir. Bu sorunları tanımlayabilecek birkaç araç vardır. Web sitenizi ayda bir denetlemek, sıralamanızı etkilemeden önce bu sorunları hızla bulmanıza ve düzeltmenize yardımcı olacaktır.

Sayfa Dışı SEO Üzerinde Çalışın

Sütunlarınız ve konu kümeleriniz etrafında oluşturulan yeni içerikle web siteniz ayarlanıp optimize edildikten sonra, sayfa dışı bağlantılar oluşturmaya odaklanmanız gerekir. Bu çok önemlidir çünkü geri bağlantılar, Google’ın web sitenizin sıralamasını belirlemek için kullandığı üç ana faktörden biridir.

Üçüncü taraf web sitelerinde basın bültenleri yayınlamak, konuk blog gönderileri göndermek, sosyal medyada yayınlamak, kaynak sayfası bağlantısı oluşturmak ve daha fazlası dahil olmak üzere site dışı bağlantılar oluşturmanın birçok yolu vardır. Bizim bağlantı kurma strateji rehberi web sitenize geri oluşturmak için bazı daha fazla fikir verecektir.

SEO Stratejinizi İzleyin Ve Ayarlayın

Artık SEO stratejinizi uyguladığınıza göre, en iyi sonuçları almak için KPI’larınızı izlemeniz ve ayarlamalar yapmanız gerekir. SEO sürekli bir çabadır ve hedeflerinize ulaşmada daha fazla ilerleme kaydetmek için kampanyanızı her zaman ayarlama fırsatları vardır. Ayrıca, SEO stratejinizin yolunda gittiğinden emin olmak için KPI’larınızdaki verileri aylık olarak izlemeli ve kaydetmelisiniz.